Om os

Vi ligner de fleste andre bureauer – men de ligner ikke os

The future is Bright

Bright kan betyde to ting: Begavet eller lys. Det soler vi os i, for man kan godt være klog uden at være kedelig, og man kan godt være konsulent og oprigtigt ønske at gøre en forskel. For din forretning, for dine medarbejdere og for samfundet. Hvem ved, måske kan kommunikation skabe den forandring, der i sidste ende løser nogle af de massive udfordringer, verden står overfor? Det tror vi på.

Vi sætter ærlighed og konstruktiv uenighed forud for den næste faktura. Vi går hellere til stålet, end at forlænge processen og timeforbruget. Det betyder, at vi nogle gange er dårligere til at tjene penge end nogle af vores konkurrenter. Det lever både vi og vores kunder rigtig godt med.

Det bedste sted for de bedste rådgivere

Vi er et nyt, men ambitiøst bureau, som er drevet af partnere med solid erfaring fra førende bureauer og børsnoterede virksomheder. Vi er hjemmevante i direktionslokalet såvel som på gulvet med blokken i hånden eller kameraet under armen. Store ambitioner, men ingen fine fornemmelser. Vi er partnere, ikke bare for hinanden, men også for vores kunder. Det betyder, at vi er ligeværdige i vores arbejdsrelation, og i det øjeblik, vi ikke kan være det, kan vi ikke arbejde sammen.

Form og indhold

De bedste strategier er ofte dem, der kombinerer kreativitet og strategi. Kreativiteten er et af vores mest kraftfulde værktøjer – det er farver, følelser, humor og alvor. Hos Bright opererer vi i spændingsfeltet mellem kommunikation, strategi, branding og design. For os er det ikke et valg mellem form og indhold; det hænger sammen, ligesom strategi og kreativitet.

Fra kongeriget til resten af verden

Vores første store projekt i Bright var en global lancering af en international virksomhed. Og siden dengang har vi mere eller mindre hele tiden haft internationale projekter i gang. Vi snakker engelsk og dansk på kontoret og løser ligeså gerne opgaver i Berlin som i Bagsværd. Læs eksempelvis om vores arbejde for Monjasa, som blandt andet har bragt os til så forskellige steder som Panama, Fredericia, Dubai og Sierra Leone. 

Kompromisløs og konstruktiv rådgivning

Vi er ofte betroede og rådgiver i følsomme processer, hvor tillid og diskretion er en nødvendighed. Vi rådgiver i de forløb, som er svære. Som ikke når medierne, skal afmonteres, gøres mindre eller kæmpes i medierne. Fælles for de forløb er, at de er forskellige.

Hør, hvordan associeret partner i Bright, Michael Teschl, ser et stigende behov for at klæde virksomheder og erhvervsledere på, når de møder pressen.

Vil du arbejde sammen med os?

Hos Bright er døren altid åben, hvad enten du har en opgave, vi kan løse, en idé til et projekt eller søger et nyt og inspirerende arbejde. Vi svarer på hello@bright.dk inden du kan nå at hente kaffen, og hvis der er en bestemt medarbejder, du gerne vil have fat i, så kan du finde os her.

Q&A

Det specielle ved Bright er, at vi ligner de fleste andre bureauer – på et eller andet punkt. Vi ligner PR-bureauerne, fordi vores udgangspunkt er strategisk funderet, og fordi vi forstår samfundet bedre end de fleste. Men vi ligner også reklamebureauerne, fordi vi er i stand til at koble kreativ historiefortælling på den strategiske og samfundsmæssige indsigt.  

Vi ligner contentbureauerne, fordi vi udkommer på tværs af medier og med en solid redaktionel forståelse, og vi ligner designbureauerne, fordi vi visuelt formgiver og formidler de fortællinger, vi skaber for vores kunder. Det er derfor, vi kalder os et leadbureau, som arbejder strategisk og kreativt med kommunikation. Så vi ligner alle de andre – men de ligner ikke nødvendigvis os.  

Vi lever i en verden, som konstant bliver mere kompleks, hvor virksomheder og organisationer ikke bare kan gøre, som man altid har gjort. Hvis virksomhederne skal agere i den verden, så kan man ikke længere have fire forskellige kommunikationsbureauer til hver især at male med en enkelt farve fra paletten. Som leadbureau reducerer vi kompleksiteten for vores kunder, fordi vi kender deres kerneforretning og er i stand til at arbejde med deres kommunikation på tværs af genrer og kanaler.  

Det giver mere effektive processer, bedre resultater, og så er det faktisk også billigere for virksomhederne.  

Har du nogensinde mødt en virksomhed, som sagde: Vi er kede af, at vores konsulenter kom med for få strategiske værktøjer og alt for få slides. Nej vel? Vi ved, at rigtigt meget konsulentarbejde enten dør af iltmangel i skrivebordsskuffen, er for kompliceret til at blive til virkelighed eller simpelthen bare ikke tilstrækkeligt forretningsrelevant. Derfor laver vi strategier til opslagstavlen og ikke til skrivebordsskuffen.  

Vi tror på at visualisere kundernes vigtigste strategiske elementer, systematisere dem på en simpel og sammenhængende måde og give kunderne muligheden for at nemt at opdatere strategierne og holde dem relevante. Det er muligvis ikke den måde, man tjener flest penge på som konsulentbureau, fordi vi ikke har interesse i at forhale processen – men det er den måde, man giver mest værdi for sine kunder. Vi synes selv, der er ret meget at være stolte af, når man ser på den måde, vi har udviklet strategier for kunder på en lang række områder, om det så er indenfor kommunikation, ESG-strategi eller deciderede forretningsstrategi. 

Før i tiden var kreativ en lukket klub i kommunikationsbranchen. En copywriter og en AD’er, konceptualiserede afsondret fra de ikke-kreative i rum uden vinduer, hvor man kunne skrive på væggene. Sådan er det heldigvis ikke mere. I Brights levetid har vi samarbejdet med en række dygtige kreative mennesker på tværs af genrer om en række opgaver, men de fleste af vores ideer får vi selv. Vi ser kreativitet som historiefortælling, hvad enten det handler om at finde de rigtige farver til et nyt CVI eller et kampagnekoncept og baserer altid arbejdet på solide indsigter – hvad enten vi har været med i den strategiske proces eller ej. Hvis det lyder for fluffy, så kig forbi vores cases i stedet. Så kan du se, hvad vi mener.  

Fordi vi dækker så mange områder af kommunikationspaletten, så kan vi også stå på rejsen der, hvor vores kunder selv er nået til. Vi foretrækker at være med fra begyndelsen, så vi både har analysen og strategien inde under huden, men hvis kunden for eksempel gerne vil have en kampagne baseret på deres egne analyser, eller de blot skal have skrevet en pressemeddelelse, så løser vi også gerne den opgave. 

  • Corporate kommunikation
  • Public Relations
  • Bæredygtighedskommunikation (ESG)
  • Kampagne
  • Kreative koncepter og design
  • Krisehåndtering
  • Medietræning
  • Finansiel kommunikation (M&A)
  • Content & sociale medier
  • Folkemødet


Vil du hellere ha’ et lidt mere detaljeret overblik over, hvad vi kan hjælpe med, så går vi mere i dybden med vores kompetencer her.