Fiberalliancen
Kampagne
Kreativitet og design
Content og sociale medier
Hvorfor handler al reklame for internet om download-hastighed og pris? Det spurgte vi os selv om, da vi lancerede Fiberalliancen i begyndelsen af 2024. For der er en lang række fordele ved fibernettet, som aldrig kommer frem – ud over at det både er billigt og den absolut hurtigste løsning. Indsigten blev til de to kampagnespor ‘Det bliver ikke bedre’ og ‘Hvad venter du på?’
Kampagnens anslag satte fokus på vigtigheden af at vente på det rigtige – men ikke på sit internet. For fiber er ikke bare kabler i jorden. Det er essentiel infrastruktur, der kobler kongeriget sammen, rå konkurrencekraft for virksomheder og selvstændige og kvalitetstid hjemme i familien. Og så er fibernettet den sidste opdatering, du nogensinde får brug for. Med mindre nogen opfinder en teknologi, der går hurtigere end lysets hastighed…
Otte millioner øjne på fibernettet
Fiberalliancen er en ny organisation, som netop har til formål at samle fiberselskaberne i Danmark. Derfor var formålet med kampagneindsatsen både at lancere den nye organisation og at drive trafik til fiberselskaberne. Samlet var målet at nå otte millioner eksponeringer på tværs af annoncer i Jyllands-Posten, display, YouTube og Meta. Et mål, som vi overgår med flere længder.
Vi har prioriteret et tæt samarbejde med et bureau, der kan se verden fra vores udgangspunkt som brancheforening, og som forstår vores medlemmers DNA. Der har puslespilsbrikkerne passet perfekt med Bright, der har givet kreativt og konstruktivt medspil og modspil hele vejen rundt.
Thomas Herland Askvold Woldiderich, Branchechef i Fiberalliancen
Kommer der ikke snart noget nyt?
Der findes ikke ret meget teknologi, som ikke konstant bliver bedre. Der kommer hele tiden en ny model af din mobiltelefon, en ny spillekonsol eller noget helt sjette. Men fibernettet er en slutteknologi, fordi lyslederkablerne kan transportere data næsten med lysets hastighed. Eller som vi siger i kampagnen: Det bliver aldrig bedre.