Det Danske Spejderkorps, Naturstyrelsen, Friluftsrådet og Ungdomsringen. Støttet af Spar Nord Fonden
Kampagne
Kommunikationsstrategi
Kreativitet og design
Filmproduktion
Content og sociale medier
66 procent af danske børn har aldrig prøvet at overnatte i naturen. 41 procent har aldrig set på stjernehimlen. Sådan lød svarene i en stor undersøgelse, YouGov foretog for Friluftsrådet i 2022, og som blev startskuddet til revitaliseringen af arrangementet Nat i Naturen. Ambitionen er at gøre Nat i Naturen til en fast tradition, hvor danskere over hele landet samles om de unikke naturoplevelser, som man kun kan opleve, når solen er gået ned.
Nat i Naturen er støttet af Spar Nord Fonden og drevet af en række grønne organisationer. Bright er bureaupartner på initiativet fra 2023-2025 og havde under kampagnens første år særligt fokus på at styrke Nat i Naturens brand og sikre opbakning fra dem, der allerede kommer i naturen. Tal fra Voxmeter og Friluftsrådet viste i efteråret 2023, at 71.000 danskere havde deltaget i arrangementet – langt over målet for 2023 på 50.000 deltagere.
“Det skal være anderledes. Noget, du har lyst til at hænge på væggen”
For at styrke Nat i Naturens brand havde vi brug for et helt ny visuelt udtryk. Sammen med det canadiske designbureau DoubleNaut skabte Bright derfor årets plakat for Nat i Naturen. Plakaten er sammensat af en række mindre illustrationer, som går igen på tværs af kampagnen, og som til sammen skaber et unikt og letgenkendeligt univers. Du kan i øvrigt købe plakaten her.
Tag med ud i natten
For at supplere det grafiske udtryk, havde vi også brug for få den rigtige danske natur ind i kampagnen. Løsningen blev at kombinere en række professionelle optagelser med brugergenereret indhold. For at sikre indhold af høj kvalitet til de kommende år besøgte Bright også flere arrangementer under selve Nat i Naturen i 2023.
Bright er også blandt de bedste after dark.
Peter Tranevig, Kommunikationschef i Det Danske Spejderkorps
Vi oplever også igennem vores telefoner
I månederne op til Nat i Naturen lancerede Bright en række konkurrencer, som opfordrede danskerne til at dele deres naturbilleder under hashtagget #natinaturen. Billederne blev både publiceret på kampagnens instagramprofil og samlet i et feed på natinaturen.dk